Pizza Hut Magyarország – Marketing egy ikonikus márkával

Pizza Hut Magyarország – Marketing egy ikonikus márkával
A Pizza Hut éttermeket talán nem kell sokaknak bemutatni. Kansas államból indulva mára meghódították az egész világot, elhozva az igazi amerikai életérzést a pizzázás élményén keresztül. A “kalapos” márka a tradicionális, mégis innovatív gyorséttermi pizzák egyik legismertebb képviselője, amely egyszerre nyújt nemcsak kényelmes, elérhető, de prémium pizzázási élményt. Vásárlói igényekre reagáló fejlesztései nyomán ma már nem csak pizzákat találunk a kínálatban, hanem számos előételt, desszertet, tésztákat, szezonális ételeket és világvezető márkákkal való együttműködés keretein belül megalkotott különlegességeket.
Mondanunk sem kell, mekkora megtiszteltetésként éljük meg, hogy 2016 óta láthatjuk el a Pizza Hut marketingügynökségi feladatait. A kezdetben apróbb grafikai megbízásokkal induló együttműködés az elmúlt csaknem 10 év során egyre mélyebb és komplexebb lett, melynek eredményeként az Aero Marketing a Pizza Hut lead ügynöksége lett Magyarországon, a tervezéstől a kivitelezésig lefedve minden folyamatot, és még annál is többet.
Élet a Pizza Hut marketingügynökségeként
Mára már teljeskörű marketing szolgáltatásokat nyújtunk, ami azt jelenti, hogy például egy éttermi dekoráció esetében nemcsak a grafikai anyagot tervezzük meg a megfelelő paraméterekkel, hanem segítünk a kész anyag étterembe való eljuttatásában is, valamint annak megfelelő felhelyezésében is. Minden esetben kérünk visszajelzést az adott étteremtől, ahova általunk készített anyagokat installáltak, hogy mik a tapasztalataik, ezzel növelve az ügyfélelégedettséget és kiküszöbölve az esetleges jövőbeli hibákat. Az éttermek mellett gyakran az annak otthont adó bevásárlóközpontok egyes helyszínei is viselik a kezünk munkáját. Készítettünk például több citylight animációt is, melyek a vásárlókat csábították az éttermekbe, de terveztünk padlómatricákat, bel- és kültéri molinókat, sőt, még villamos matricát is!
A rengeteg print anyag – hagyományos menüboardok, étlapok, szórólapok, matricák, asztal- és faldekorációk, megállítótáblák, molinók – mellett az összes hazai Pizza Hut étterem digitális anyagát is ügynökségünk készíti magas színvonalon. Fontos az egyes telephelyek sajátosságainak a figyelembe vétele, hiszen nem minden helyszínen állnak rendelkezésre ugyanazok a technikai feltételek, illetve a kínálatban is lehetnek eltérések, ezeket mind-mind észben kell tartanunk az anyagok készítésekor. Az évek alatt kiterjedt adatbázist építettünk szinte mindennel kapcsolatban, ami a Pizza Hut-ot illeti, így pontosan tudjuk, hogy egy promócióhoz milyen anyagokra van szükség, milyen paraméterekkel, mik a best practice-ek, mennyivel a határidő előtt kell leadni a nyomdai anyagokat… A partner részéről szinte csak a promóció adataira van szükségünk! Majdnem 10 éves kapcsolatunk során olyan szinten kiismertük a márkát, hogy érdemben operatív és szakmai támogatást tudunk nyújtani a képviselőinek, ezáltal egyfajta tanácsadói szerepet is betöltünk a brand életében.




Hosszú ideig a Pizza Hut social media megjelenéséért is feleltünk, ez mára már az anyavállalat alá tartozik. Rendszeresen kommunikáltuk az aktuális akciókat és kedvet csináltunk az egyes pizzákhoz, mindig az arculati elvárásoknak megfelelően, hiszen kívülről fújjuk a brand book-ot. Készítettünk social media terveket és tartalmakat azon plázák számára is, amelyekben van Pizza Hut étterem. Később pedig az anyavállalat által összeállított social media stratégiát vizsgáltuk felül és szükség esetén javítottuk azt, hogy biztosan megfeleljen a hazai fogyasztók számára.
A magyar weboldalon található digitális anyagokat is ügynökségünk készíti, ide tartoznak a bannerek és a termékképek. Előbbieknél előfordul, hogy a nulláról kell megalkotnunk a kreatívokat, de olyanra is volt példa, hogy az eredeti idegennyelvű anyagot kell lefordítanunk a magyar fogyasztók számára, ilyenkor pedig fontos, hogy a megfelelő nyelvezetet használjuk. Sokszor közös brainstorming keretein belül döntjük el, hogy milyen szöveg szerepeljen egy-egy banneren vagy promóciós anyagon, hiszen a hely limitált, és plusz-mínusz egy szó is rengeteget változtat az összképen. Emellett évekig vittük a Pizza Hut EDM (hírlevél) kommunikációját, mely többezres feliratkozó táborhoz jutott el.
A Pizza Hut-nak nyújtott szolgáltatásaink köre kiterjed a rövid, animációs reklámszpotok készítésére is, melyekkel a legtöbben YouTube reklámként találkozhattak. Számos videó animálását, fordítását, szinkronizálását menendzseltük az évek során.



Tudjuk extrázni!
Ügyfelünk elégedettségét az mutatja, hogy a fent említett “szokásos” dolgok mellett rengeteg ad-hoc feladatban és kérték az Aero Marketing segítségét. Példának okáért a marketing részleg mellett a HR részleg számára is készítettünk különböző plakátokat, on-boarding és oktató anyagokat, one-pagereket, de terveztünk pólókat a személyzet számára. Ezen felül készítettünk ajándékcsekkeket, okleveleket, adtunk tanácsot céges karácsonyi ajándékokkal kapcsolatban, egyszóval tényleg mindenben számíthatnak ránk. Egyik legnagyobb büszkeségünk, hogy két új étterem nyitásánál is segédkezhettünk Szegeden és Pécsen. Ezeknél nemcsak mint marketingesek voltunk jelen, hanem kvázi projektmenedzserként is, hiszen átláttuk és kézben tartottuk a folyamatokat, rendezvényszervezési feladatokat láttunk el, és a megnyitóra még lufi kaput is intéztünk. Ráadásul nemcsak az AmRest tulajdonában álló Pizza Hut éttermeknek nyújtunk támogatást, hanem a franchise rendszer kezében álló éttermeknek is, például egyiküknek mozifilmek előtt levetíthető reklámfilmet készítettünk. Ami pedig a hab a tortán, hogy az eredményeink alapján a Pizza Hut anyacégénél, az AmRest-nél lévő Starbucks-tól is kaptunk már megkeresést grafikai tervezéssel kapcsolatban.
Nem állítjuk, hogy a Pizza Huttal való együttműködés nincs teli kihívásokkal, hiszen egy világszinten ismert és elismert márkával dolgozunk együtt, ahol az elvárások magasak, a piac folyamatosan változik, és mindig egy lépéssel előrébb kell járnunk. Mindez azonban nemcsak próbára tesz minket, hanem inspirál is – arra ösztönöz, hogy folyamatosan tanuljunk, fejlődjünk, és új megoldásokat találjunk. A szüntelen tanulás szinte szakértővé tett minket, így tanácsainkat tényleges tudásra tudjuk alapozni. Erőforrásigényes feladat ez, de végső soron mindig megtérül a befektetett munka.
Ha Te is hasonló sikersztorira vágysz, keress minket bizalommal, és engedd, hogy az egekbe repítsünk!